nuffnang

Click To Learn More!

13 February 2011

churp!churpie!churpist!!

jom kita churp churp plak!!aku da provide link untuk register bnda neh..Facebook!Churp!Churp!Oyeah!!


click on me bebeyh


Rokok Pengerat Silaturahim

 Jangan salah paham plak,tp mmg bnd ni jadi kat kita.
Rokok ni buruk2 dia pown ada baik dia jugak.
Meh kita tgk kat mna erat dia 2.

______________________________________________________________
SITUASI 1 : Membe serumah bawak balik membe mai lepak

Si A : Weh,membe aku mai lepak rumah sat, galak nak ikot balik ngat, aku bawak la. Nama dia B.
Si C : Owh,ok2 (sambey sambung layan Facebook)

Si A dan B pown lepak la sat dlm bilik Si C ni. Saja bwat ramai la.

Si A : pot pet pot pet
Si B : pet pot pet pot

Dalam asyik dok sembang muhong 2,A ngan B ni pown cucoh la rokok sorang sebatang. Si C nampak, dia pown lekaih2 amek rokok dia nak isap gak. Sekali tinggai kotak daa..

Si C : "Adeyy,rokok abeh la plak. Haram J sunggoh"bisik hati beliau. (sambey usha rokok Si B,macam padat dengan keriangan ja)

Si C : "Aar..B..ada rokok ak??sebatang bleh??mai kok tang mai kok tang..nanti aku ganti balik" bwat2 ramah bleh..
Si B : Eshk..amek la..mak aku mmg suruh bagi kat ang pown tadi..dak eh dak eh..aku melawak ja..sebatang ja pown..amek la..
Si C : Dengan malunya,ha ok ok..tenkiu2..ang orang mna weh??mcm besa nampak la..
Si B : Aku??aku dok New Zealand sana nu..ang orang mna plak??
......babak seterusnya ampa sambung la dengan imaginasi seniri.....
________________________________________________________________

tu baru satu situasi,meh cni..ada lg satu situasi..


________________________________________________________________

SITUASI 2 : Pi Melepak Kat Kedai Makan Dengan Membe

~bunyi tikuih gerik~ (selalu diamalkan ketika memanggil pelayan)

Si A : aar..bok mai teh o aih satu ngan nasi goreng USA
Si B : Nasi putih ayam goreng kunyit satu,sup kosong skali ar..ngan tembikai laici satu..

tengah ralit2 dok sembang air pown mai..pakat masing2 nak cucoh rokok la time air mai..skali tlupa bawak lighter daa..haiy..pakat lawan tgk kiri kanan,ada mamat sorang 2 baru dok cucoh rokok..line klia..

Si A : Bangun sambey pebetoi baju,p kat mamat 2,senyum,pastu,"aar..pinjam lighter sat bleh?"
Si Mamat : ha amek la,nah. sambey senyum....
Si A : makaseyh..pown sambey senyum...

Si A ni pown p la kongsi bara nak cucoh rokok sebatang lagi nuh..rokok Si B.

Sekali lagi,nampak?dari x tegur meja seblah,terus tegur..kalaw dak haram la nak tegur,jgn kata tegur,senyum pown dak. mmg nampak mcm 'kalau tadak lighter,x tegur la' tajuk dia..tp kalaw bukan sebab nak isap rokok,x cari lighter 2..punca dia rokok jugak,dan rokok jugak lah yang bwat depa tegur menegur..siap senyum lagi..ewahh2..pandai kan senyum?
__________________________________________________________________

Jadi, cukopla kot 2 situasi ni menerangkan pasepa aku boh tajuk 2..sebenarnya banyak lagi situasi yang kita boleh nampak..tp cukopla..adrenalin aku x bagi aku tuleh lebeyh2..demam satgi..


*Gambar-gambar hanya sekadar hiasan semata-mata bukan nak muhong bukan nak tipu tapi betoi-betoi punya naharam panjang pulak telurrr sungguh.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...